شما اگر وارد وبسایتی شوید و سرعت سایت موردنظر افتضاح باشد اگر بیشتر ۵ الی ۱۰ ثانیه زمان ببرد تا آن سایت برای شما نمایش داده شود مطمئنا صبر شما تمام می شود و از وبسایت خارج می شوید و سرعت برای سایت موردنظر یک فاکتور تاثیرگذار در سئو وب سایت به حساب می آید.

سرعت سایت به دوبخش تقسیم می شود بخش اول سرعت بارگزاری است که میزان زمانی که محتوای یک صفحه برای شما در مرورگر به نمایش در می آید و بخش دوم سرعت پاسخگویی سرور میزان مدت زمانی است که از سمت سرور به سمت مرورگر دیتا ارسال کند.

تکنیک های افزایش سرعت سایت

اگر می خواهید در گردانه ی رقابت سئوباشید باید فاکتور سرعت وبسایت را جدی بگیرید google اعلام کرده وبسایت هایی که از سرعت پایینی برخوردار هستند امتیاز منفی داده و طبق الگوریتم کافئین گوگل آنها را جریمه کرده و رتبه هایشان را تنزل می دهد پس باید سرعت وبسایت را افزایش دهیم تا کاربران زیادی را به وبسایت هدایت کنیم.

 

همینطوربهبود سرعت وبسایت باعث افزایش نرخ تبدیل می شود ۴۷ درصد از کاربران علاقه دارند که صفحه ی مورد نظرشان ۲ ثانیه یا کمتر نمایش داده شود و ۴۰ درصد از کاربرانی که ۳ ثانیه یا بیشتر منتظر بمانند وبسایت را ترک می کنند این به این معنی است اگر وبسایت شما بیش از ۳ ثانیه بیشتر به نمایش دربیاید نیمی از بازدید کنندگان را از دست خواهید داد.

 

در یک نظرسنجی که از کاربران گرفته شد نتایج جالبی به دست امد ۵۲ درصد انها گفته بودند که سرعت وبسایت در وفاداری به وبسایت مهم است و ۴۴ درصد بیان کرده اند که تجربه ی خوبی را نداشته اند. در این نظرسنجی بسیار جالب مدت زمان ۱ ثانیه کمتر رضایت مشتریان را تا ۱۶ درصد افزایش دهد.اما از سال ۲۰۱۷ که سرعت سایت از معیار های مهم گوگل شده نتایج موبایلی هم تحت تاثیر بوده و گوگل وبسایت های دارای سرعت کم را در موبایل افراد نمایش نمیدهد و کاربری برای آنها ارسال نمی کند.

 

بهترین زمان سرعت لود سایت چقدر است؟

بهترین زمان سرعت سایت ۳ ثانیه است و بر اساس گزارش های دریافتی گوگل اکثر وبسایت ها نزدیک به این معیار نیستند.در تحلبلی که از وبسایتهای مختلف که نزدیک به ۱ میلیون صفحات فرود تبلیغاتی داشتند ۷۰ درصد صفخات که از ۱۲۶ کشور مختلف بودند تقریبا ۷ ثانیه طول کشید تا محتوا به نمایش در بیاید.

 

و هیچ کدام از آنها نزدیک به بهترین زمان یعنی ۳ ثانیه نبودند.اگر درموبایل وبسایتی بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد تا نشان داده شود تا ۵۳ درصد از کاربران خود را از دست می دهد.

 

اما چگونه سرعت سایت را در سال ۲۰۱۸ افزایش دهیم؟

تکنیک های زیادی وجود دارد که بتوان سرعت وبسایت را افزایش داد و تجربه ی کاربری را بهبود بخشید در این مقاله ما بیش از ۲۰ روش را برای شما خواهیم گفت تا بتوانید سرعت وبسایت خودتان را بهینه کنید.

نیازی نیست ترسی داشته باشید و تمامی تکنیک های این مقاله را یک روزه انجام دهید اگر شما در گذشته روی وبسایت خود کار کرده باشید ممکن است سایت شما با بعضی از روشهای افزایش سرعت تطبیق دارد و نیازی به انجام آن نیست.

 

۱-درخواست های http را کاهش دهید

درخواست http برای هر یک از عناصر در صفحه ساخته شده اند بنابراین هرچه عناصر داخل صفحه بیشتر باشد درخواستهای بیشتری به سمت سرور داده می شود

اگر از مرورگر گوگل کروم یا فایر فاکس استفاده می کنید می توانید با کلیک راست کردن روی صفحه از ابزار inspect elements به بخش network رفته و تعداد درخواست ها برای صفحه ی موردنظر را مشاهده کنید.

در قسمت name نام فایل های روی صفحه قسمت size هم اندازه هر فایل را نشان می دهد و time هم زمان لود هر فایل را نشان می دهد.

در گوشه ی پایین سمت چپ تعداد درخواست ها را می بینید.کاهش تعداد این درخواست ها سرعت سایت شما را افزایش می دهد پس با بررسی فایل های غیر ضروری تعداد درخواست ها را کم کنید.

 

۲-ترکیب و بهینه کردن فایل ها

در حال حاضر که تعداد درخواست های صفحات خود را می دانید بر روی کاهش آنها تمرکز کنید بهترین اولویت بهینه کردن و ترکیب فایل های css,html, وجاوا اسکریپت هست.

این فایل ها بسیار مهم هستند زیرا نقش مهمی در ظاهر وبسایت شما دارند و هر که کاربر از وبسایت شما بازدید می کند به تعداد درخواست ها اضافه می شود.

شما می توانید با حذف و ترکیب فایل های خود تعداد فایل ها را کاهش دهید و در نهایت از تعداد درخواست ها کم می شود این زبان های برنامه نویسی ساخت یک سایت را آسان می کنند اما در مواقعی باعث ایجاد کدی اضافی می شوند که سرعت صفحات سایت شما را کاهش می دهد.

Css,html و جاوا اسکریپت می تواند شامل فونت های گوگل هم شود با استفاده از افزونه wp-Rocket می توانید این مشکل را برطرف کنید.

 

۳-استفاده از بارگزاری غیرهمزمان فایل های css و java script

زمانی که تعدادی از فابل های خود را حذف و یا ترکیب کرده اید می توانید سرعت لود صفحات را بهینه کنید. اسکریپتهایی شبیه css و جاوا اسکریپت می توانند از راه های مختلف همزمان یا غیرهمزمان بارگزاری شوند.

اگر اسکریپتها به طورهمزمان بارگزاری شوند در یک زمان لود می شوند و به ترتیب در صفحه طاهر می شوند اگر اسکریپتها بصورت یکپارچه بارگزاری شوند بعضی از انها بطورهمزمان بارگزاری می شوند.

بارگیری فایل ها به صورت یکپارچه می تواند سرعت صفحات سایت را افزایش دهد زیرا هنگامی که مرورگر صفحه ای را نشان می دهد از بالا به پایین حرکت می کند.

اگر فایل های css و جاوا اسکریپت به طورهمزمان باشند بارگزاری را متوقف می کند تا زمانی که فایل خاصی را بارگزاری نکرد اگر همان فایل ناهمزمان بود مرورگر می تواند بارگزاری های دیگر عناصر داخل صفحه را همزمان بارگزاری کند.با استفاده از پلاگین wp-rocket تب file optimization بخش Render-blocking CSS/JS را تیک بزنید.

 

۴-تعویق انداختن در بارگزاری جاول اسکریپت

تعویق انداختن یک فایل به معنای جلوگیری از بارگیری آن تا زمانی که عناصر دیگر لود شوند اگر فایل های بزرگتر(مانند جاوا اسکریپت) را نگه دارید تا بقیه ی محتوای شما بدون تاخیر بارگزاری شود.

اگر یک وبسایت وردپرسی دارید با استفاده از افزونه wp-rocket به راحتی می توانید گزینه ی Load JS files delayed را تیک بزنید.اما اگر وبسایت html دارید شما نیاز دارید یک پرونده ی جاوا اسکریپت خارجی را قبل از برچسب</body> آن قرار دهید.

 

منبع:

نوپاوب


وبلاگ آموزشی تفریحی سرعت ,وبسایت ,فایل ,سایت ,بارگزاری ,صفحه ,سرعت سایت ,تعداد درخواست ,سرعت وبسایت ,جاوا اسکریپت ,بهترین زمان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مهارت آموزی ویژه فرهنگیان و دانش آموزان پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان Web Collector علم نوین روز بیاتومووی | دانلود فیلم و سریال با لینک مستقیم دانلود آهنگ جدید با لینک مستقیم راجع به زیبایی و سلامتی بدانیم دانلود آهنگ جدید